Przedszkole Publiczne Przedszkole w Przedborowej

ROCZNY PLAN PRACYPUBLICZNE PRZEDSZKOLE W PRZEDBOROWEJNA ROK SZKOLNY 2024/2025

Spis treści

Wstęp

Podstawa prawna

1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2024/2025

2.2 Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025

2.3 Zadania wynikające z realizacji Standardów Ochrony Małoletnich

3. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola

3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach

3.2 Organizacja imprez i uroczystości, dni nietypowych

3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym

3.4 Zespoły zadaniowe

3.5 Przydział zadań dodatkowym pracownikom

Członkowie Rady Pedagogicznej

Wstęp

Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2023/2024. Roczny plan pracy uwzględnia ponadto:

  • kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEiN na rok szkolny 2024/2025
  • wnioski sformułowane na posiedzeniu Rady Pedagogicznej kończącym rok szkolny 2023/2024
  • diagnozę potrzeb i zainteresowań
  • oczekiwania rodziców względem przedszkola
  • treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego
  • treści podstawy programowej oraz statutu przedszkola.


Podstawa prawna

  1. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2024/2025
  2. Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora Przedszkola Publiczne Przedszkole w Przedborowej w roku szkolnym 2023/2024
  3. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe
  4. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
  5. Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego
  6. Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek
  7. Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
  8. Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)
  9. Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
  10. Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych
  11. Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach
  12. Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki
  13. Rozporządzenie MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego


1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2024/2025

Kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025 (w zakresie dotyczącym przedszkoli):

  1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
  2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
  3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.
  4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
  5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
  6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
  7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.


2.2 Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025

Edukacja prozdrowotna w przedszkolu –  kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy

Lp.

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Poszerzanie wiedzy dzieci z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej – spotkanie z ratownikiem medycznym

listopad

Krężołek-Kowalska ZofiaStyrna Józefa

2.

Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi i sposobami wzywania pomocy w przypadku choroby, pożaru, wypadku

wrzesień

Krężołek-Kowalska ZofiaCzyżewska RenataBerdowicz Sylwia

3.

Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego spaceru. Utrwalenie zasady nieodłączania się od grupy

wrzesień

Krężołek-Kowalska ZofiaCzyżewska RenataBerdowicz Sylwia

4.

Organizacja spotkania z higienistką stomatologiczną/pielęgniarką

październik

Krężołek-Kowalska ZofiaStyrna JózefaCzyżewska Renata

5.

Wykorzystywanie przez nauczycieli różnorodnych metod pobudzających dzieci do aktywności fizycznej tj. opowieść ruchowa, gimnastyka twórcza R. Labana, K. Orfa, gimnastyki rytmicznej A. i M. Kniessów oraz ruchu rozwijającego W. Sherborne

cały rok

Krężołek-Kowalska ZofiaStyrna JózefaCzyżewska RenataKatarzyna ŁukaBerdowicz Sylwia

6.

Organizowanie zabaw rytmicznych przy muzyce i piosenkach/zabaw tanecznych/zumba/aerobik

cały rok

Krężołek-Kowalska ZofiaStyrna JózefaCzyżewska RenataKatarzyna ŁukaBerdowicz Sylwia

7.

Kampania “Jedz owoce i warzywa”

cały rok

Krężołek-Kowalska ZofiaStyrna JózefaCzyżewska RenataKatarzyna ŁukaBerdowicz Sylwia


Oczekiwane rezultaty

  • Zwiększenie zainteresowania dzieci aktywnym wypoczynkiem poprzez spacery i wycieczki.
  • Wprowadzenie dzieci w różnorodne formy aktywności fizycznej.
  • Nauczanie zasad zdrowej rywalizacji sportowej.
  • Pomoc dzieciom w radzeniu sobie z porażkami.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy zespołowej podczas aktywności ruchowej.
  • Wzmacnianie umiejętności pokonywania własnych ograniczeń przez dzieci.
  • Nauczanie technik rozładowywania stresu i emocji poprzez ruch.
  • Edukowanie dzieci w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
  • Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych, w tym picia wody zamiast słodzonych napojów oraz jedzenia warzyw i owoców.
  • Zachęcanie dzieci do unikania niezdrowych przekąsek.
  • Kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych
  • Budowanie zainteresowania sportem i aktywnością fizyczną.
  • Kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie i bezpieczeństwo w różnych sytuacjach.
  • Wzmacnianie zaufania do służb mundurowych oraz znajomości numerów alarmowych.
  • Uczenie dzieci radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa oraz rozpoznawania i przewidywania potencjalnych niebezpieczeństw.

Przedszkole miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

Lp.

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Przygotowanie przez nauczyciela wraz z dziećmi zestawu norm obowiązujących w przedszkolu, który zostanie nazwany kodeksem przedszkolnym. Umieszczenie kodeksu w widocznym miejscu na sali oraz przekazanie informacji rodzicom o jego istnieniu. Zachęcanie dzieci do przestrzegania zasad oraz rozwijanie ich umiejętności samoregulacji.

wrzesień

Krężołek-Kowalska ZofiaStyrna JózefaCzyżewska RenataKatarzyna ŁukaBerdowicz Sylwia

2.

Zasad przestrzegam, więc mandatów się nie boję – spotkanie z policjantem

styczeń

Krężołek-Kowalska ZofiaStyrna JózefaCzyżewska RenataKatarzyna ŁukaBerdowicz Sylwia

3.

Po co istnieją prawa i obowiązki? – Dzień praw Dziecka

listopad

Krężołek-Kowalska ZofiaStyrna Józefa

4.

Wigilia w naszym regionie- organizacja wspólnego spotkania dla dzieci i rodziców, przygotowanie i próbowanie tradycyjnych potraw wigilijnych 

grudzień

Nauczyciele grup

5.

Zapoznanie dzieci z legendami i historiami związanymi z regionem

maj

Nauczyciele grup

6.

Udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym “Piękna Nasza Polska Cała”

maj

Nauczyciele grup

7.

Wykorzystanie do pracy z dziećmi zasobów multimedialnych na temat Europy

maj

Nauczyciele grup

8.

Uroczysta akademia w ramach obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości – wspólne śpiewanie hymnu narodowego.

listopad

Krężołek-Kowalska ZofiaStyrna Józefa

9.

Promowanie idei wolontariatu w przedszkolu

grudzieńluty

Nauczyciele grup

10.

Obchody ”Dnia Przedszkolaka” – podkreślanie wartości bycia przedszkolakiem

wrzesień

Nauczyciele grup

11.

Jestem dyżurnym- ustalenie wspólnie z dziećmi zasad wyboru dyżurnych oraz i zadań do realizacji

cały rok

Nauczyciele grup

12.

Preorientacja zawodowa – spotkanie z żołnierzem

marzec

Krężołek-Kowalska Zofia

13.

Przeprowadzenie próbnej ewakuacji — wdrażanie dzieci do właściwych zachowań w sytuacji zagrożenia

wrzesień

Dyrektor


Oczekiwane rezultaty

  • Angażowanie rodziców w życie przedszkola.
  • Uświadamianie dzieciom, że Polska jest częścią Unii Europejskiej.
  • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
  • Zapoznawanie dzieci z życiem ludzi w różnych krajach Europy.
  • Budowanie poczucia przynależności do wspólnoty europejskiej.
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci kulturami innych europejskich krajów.
  • Poszerzanie wiedzy o wybranych krajach Europy.
  • Przybliżanie dzieciom historii Polski.
  • Zaznajamianie z tradycjami charakterystycznymi dla regionu, z którego pochodzimy.
  • Rozwijanie kluczowych kompetencji dzieci, w tym kompetencji obywatelskich.
  • Wzmacnianie wiary dzieci we własne możliwości.
  • Zdobywanie i poszerzanie wiedzy na temat praw dziecka.
  • Nabywanie umiejętności dyskutowania, słuchania innych oraz dokonywania wyborów.
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych uczuć.
  • Nauka rozumienia potrzeb i trudności innych.
  • Poznawanie strategii radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych.
  • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej u dzieci.
  • Nauka rozpoznawania symboli narodowych (godło, flaga, hymn) oraz nazywania symboli związanych z regionami Polski.
  • Rozwijanie umiejętności dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo w domu, przedszkolu oraz na placu zabaw.
  • Nauka odpowiednich zachowań w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu oraz zdobywanie wiedzy i umiejętności pozwalających na rozpoznawanie i przewidywanie niebezpieczeństw.
  • Kształtowanie postawy zaufania wobec policji i straży pożarnej oraz znajomość numerów alarmowych.

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Lp.

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Kiermasz charytatywny

grudzień

Nauczyciele grup

2.

Dzień kolorowych skarpetek – każdy z nas jest inny. Oswajanie z tematyką niepełnosprawności.

marzec

Nauczyciele grup

3.

Przygotowanie kartek świątecznych  dla podopiecznych Domu Seniora

grudzień

Berdowicz Sylwia

4.

Prowadzenie  zajęć, dla wszystkich grup z psychologiem przedszkolnym, wspierających rozwój emocjonalny dzieci przedszkolnych.

cały rok

Nauczyciele specjaliści

5.

Organizowanie spotkań dla rodziców ze specjalistami: psychologiem, logopedą, terapeutą pedagogicznym lub pedagogiem specjalnym.



6.

Zachęcanie rodziców do korzystania ze wspomagania organizowanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną”



7.

Przeanalizowanie aktualnych wyzwań wychowawczych występujących w różnych grupach wiekowych, przekazywanie informacji podczas spotkań z rodzicami oraz na posiedzeniach rady pedagogicznej w celu ustalenia działań zapobiegawczych i interwencyjnych.



8.

Pomoc rodzicom w rozwiązywaniu zgłaszanych przez nich problemów wychowawczych i edukacyjnych w ramach tzw. „godzin z nauczycielem”



9.

Wdrażanie wniosków poprzez modyfikowanie indywidualnych i grupowych planów pracy z dzieckiem w grupie. Ustalenie kierunków indywidualnej pracy z dzieckiem



10.

Zaspakajanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych podczas bieżącej pracy z dziećmi



11.

Prace powołanych zespołów do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej:- planowanie pracy,- prowadzenie i dokumentowanie zajęć rewalidacyjnych,- organizowanie spotkań z rodzicami i specjalistami,- podsumowanie wyników pracy.



12.

Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we wszystkich formach wskazanych w rozporządzeniu ws. ppp tj.:-bieżąca praca z dzieckiem-zajęcia rozwijające uzdolnienia-zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęć o charakterze terapeutycznym;-zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego (w razie potrzeby)-porady i konsultacje



13.

Doskonalenie wewnętrznych procedur i narzędzi do organizowania, udzielania i dokumentowania udzielanej dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego.



14.

Opracowanie programu adaptacji dla dzieci, które rozpoczynają uczęszczanie do przedszkola



15.

“Zabawy z emocjami”  – cykl zajęć z psychologiem dla dzieci w poszczególnych grupach



16.

“Uczymy się być przyjaciółmi – zajęcia o radzeniu sobie z agresją” – cykl zajęć dla dzieci o tym, czym jest agresja i jak sobie z a radzić



17.

Warszawy z psychologiem dla rodziców np. o agresji wśród dzieci



18.

Wzmacnianie dobrostanu nauczycieli w przedszkolu poprzez wzajemne wsparcie, zajęcia pokazowe, WDN



19.

Stworzenie wraz z dziećmi kodeksu przedszkolaka. Motywowanie dzieci do respektowania zasad i kształtowanie umiejętności samokontroli.



20.

Opracowanie  systemu motywacyjnego w grupie.



21.

Dostarczanie dzieciom literackich wzorów osób dobrych i szlachetnych, poszukiwanie takich osób w swoim otoczeniu



22.

Organizowanie zajęć TUS



23.

Zbiórka charytatywna dla schroniska — uwrażliwianie dzieci na krzywdę zwierząt



24.

“Zwierzęta tez czują” – Organizacja zajęć dotyczących dobrego traktowania zwierząt



25.

Organizacja otoczenia dzieci ze SPE



26.

Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną — wsparcie psychologa/ pedagoga specjalnego




Oczekiwane rezultaty

  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu
  • Tworzenie systemu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego odpowiadającego na potrzeby dzieci
  • Nauczanie radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Rozwijanie kompetencji emocjonalnych dzieci
  • Zwiększanie świadomości edukacyjnej rodziców
  • Rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców
  • Lepsze zrozumienie potencjału rozwojowego i edukacyjnego dziecka
  • Budowanie pewności siebie u dzieci
  • Wprowadzanie do tematyki niepełnosprawności
  • Kształtowanie umiejętności przyjmowania przez dzieci perspektywy innych ludzi
  • Rozwinięcie umiejętności zachowania się w określonej sytuacji społecznej w sposób empatyczny
  • Rozwijanie umiejętności dzieci w zakresie rozumienia potrzeb i trudności innych osób
  • Doskonalenie umiejętności pokonywania barier w komunikacji międzyludzkiej
  • Redukowanie zachowań agresywnych w przedszkolu

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Lp.

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli dotyczących doskonalenia umiejętności metodycznych związanych z efektywnym wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania.



2.

Bezpieczne korzystanie z Internetu „Dzień bezpiecznego Internetu” – inicjatywa mająca na celu informowanie o zagrożeniach płynących z sieci oraz promowanie bezpieczeństwa informatycznego.



3.

Przedstawienie nauczycielom zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej,  tworzenie bazy  stron internetowych oraz aplikacji z bezpiecznymi treściami dla dzieci przedszkolnych



4.

Korzystanie z zasobów dostępnych na stronach internetowych Rady Europejskiej https://www.consilium.europa.eu/pl/documents-publications/educational-resources-teach-learn-play/



5.

Promowanie dobrych praktyk w zakresie bezpieczeństwa online. Opracowanie kodeksu postępowania w sieci dla dzieci



6.

Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych dzieci,  przechowywanie danych w bezpiecznym miejscu, Korzystanie z aplikacji dla przedszkoli np. Inso



7.

Korzystanie z narzędzi opierających się na sztucznej inteligencji do tworzenia materiałów dydaktycznych




Oczekiwane rezultaty

  • Podniesienie świadomości dzieci na temat potencjalnych zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu.
  • Zwiększenie świadomości dzieci na temat szkodliwych skutków nadmiernej ekspozycji na Internet i gry komputerowe.
  • Opracowanie listy bezpiecznych stron internetowych dla przedszkolaków.

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym

Lp.

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Prowadzenie zajęć z zakresu podstaw kodowania z wykorzystaniem maty do kodowania



2.

Wprowadzenie zajęć wykorzystujących założenia “Dziecięcej matematyki” E. Gruszczyk- Kolczyńskiej



3.

Organizacja wycieczek do miejsc związanych z nauką np……



4.

Organizacja Tygodnia Eksperymentów



5.

Mały naukowiec – prezentacja przygotowanych przez dzieci i rodziców eksperymentów naukowych z określonej dziedziny



6.

Tworzenie kącików przyrody w salach przedszkolnych



7.

Dzień Polskiego naukowca – prezentacja najciekawszych postaci polskiej nauki



8.

Poszerzenie oferty proponowanych dzieciom zabawek o mozaiki geometryczne, liczmany, układanki i gry logiczne



9.

Zapewnienie dzieciom możliwości angażowania się w zabawy matematyczne, takie jak zabawy konstrukcyjne, łamigłówki, gry ruchowe oraz eksperymenty.



10.

Organizowanie w salach kącików matematycznych



11.

Organizowanie w salach kącików przyrodniczych



12.

Organizowanie wycieczek do miejsc związanych z przyrodą np. ogród botaniczny/kwiaciarnia



13.

Organizowanie wycieczek do Gospodarstwa agroturystycznego



14.

Wycieczka na łąkę — poznanie ekosystemu



15.

Zaangażowanie rodziców w wykonanie zielnika z dziećmi



16.

Zrobienie ogródka przedszkolnego — sadzenie roślin i warzyw



17.

Zorganizowanie konkursu przyrodniczego np. “Przyjaciel przyrody” Bliżej Przedszkola



18.

Regularne spacery i wycieczki mające na celu obserwacje przyrody



19.

Preorientacja zawodowa — spotkanie z leśniczym/ogrodnikiem




Oczekiwane rezultaty

  • Poszerzanie wiedzy matematycznej i przyrodniczej oraz rozwijanie gotowości szkolnej.
  • Zwiększenie zainteresowania dzieci światem przyrody.
  • Kształtowanie właściwych postaw i zachowań w celu rozwijania przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt.

Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi

Lp.

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

“Rodzice w przedszkolu” – zachęcanie rodziców do przedstawienia dzieciom swojej pracy



2.

Moja mama/mój tata — prezentacja zawodów wykonywanych przez rodziców



3.

Kim będę w przyszłości? – prezentacja marzeń dziecięcych związanych z wykonywanym zawodem



4.

Organizowanie spotkań z przedstawicielami różnych zawodów-preorientacja zawodowa



5.

Planowanie i realizowanie wycieczek mających na celu poznawanie różnych zawodów



6.

“Moje Hobby”- Danie dzieciom okazji do dzielenia się swoimi zainteresowaniami, pasjami i hobby oraz opowiadania o sobie przed grupą rówieśników.



7.

Tworzenie tematycznych kącików związanych z różnymi zawodami – umożliwianie dzieciom eksperymentowania z przyborami i narzędziami, używając ich zgodnie z przeznaczeniem oraz w sposób twórczy



8.

Nawiązanie współpracy z bliskimi pracodawcami




Oczekiwane rezultaty

  • Pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci oraz zwiększenie zaangażowania rodziców w proces edukacyjny.
  • Uświadamianie korzyści wynikających z pracy.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się przed grupą.
  • Wprowadzenie dzieci w świat różnych zawodów.
  • Kształtowanie motywacji do podejmowania działań.

Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego

Lp.

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Udoskonalenie sposobów komunikacji z dziećmi i rodzicami z zagranicy



2.

Dzielenia się doświadczeniami z pedagogami, którzy mieli już kontakt z uczniami z innych kultur



3.

Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego dla dzieci cudzoziemskich.



4.

Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom dzieci cudzoziemskich



5.

Wykorzystanie książek do rozwijania u dzieci z doświadczeniem migracyjnym poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej



6.

Organizacja zajęć dydaktycznych mających na celu naukę i utrwalenie języka polskiego.




Oczekiwane rezultaty

  • Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci z doświadczeniem migracyjnym.
  • Uzyskanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dzieci i rodziców.
  • Rozwijanie kompetencji językowych dzieci.


2.3 Zadania wynikające z realizacji Standardów Ochrony Małoletnich 

  1. Opracowanie tablic informacyjnych/gazetek ściennych/cyfrowych dla rodziców dotyczących obowiązujących Standardów Ochrony Małoletnich.
  2. Przygotowanie gazetek ściennych dla dzieci dotyczących radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia.
  3. Nawiązanie współpracy z organizacjami udzielającymi pomocy osobom krzywdzonym.
  4. Organizacja szkoleń dla nauczycieli dotyczących reagowania w sytuacji podejrzenia o krzywdzenie dziecka.


3. Realizacja zadań wynikających z działalności statutowej przedszkola

3.1 Udział dzieci i nauczycieli w konkursach

  • Udział w konkursach organizowanych przez instytucje zewnętrzne: plastycznych, muzycznych, recytatorskich, przyrodniczych i ekologicznych.
  • Korzystanie z bazy konkursów na stronach: https://blizejprzedszkola.pl/konkursy https://konkursydladzieci.eu/
  • Udział w Plebiscycie Edukacyjnym organizowanym przez Dziennik Polski
  • Organizacja konkursów:Konkurs Jesiennego Ludzika – październikKorale Pani Jesieni – konkurs na najbardziej oryginalną jesienną biżuterięPrzegląd piosenki patriotycznej – listopadNajpiękniejsza ozdoba choinkowa – rodzinny konkurs grudzieńMarzanna śliczna panna – konkurs na najpiękniejszą ekologiczną MarzannęPisanki, kraszanki, malowane jajka – przegląd rodzinnych koszyków wielkanocnychPolska mój dom – rodzinny konkurs plastyczny na stworzenie najciekawszego kolażuMoja miejscowość – konkurs plastyczny promujący Małe Ojczyzny


3.2 Organizacja imprez i uroczystości, dni nietypowych

Wrzesień

  • 30.09 – Dzień Chłopaka
  • 20.09 – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
  • 28.09 – Światowy Dzień Jabłka

Październik

  • 3.10 – Dzień Kasztana
  • 10.10 – Dzień Gier Planszowych

Listopad

  • 20.11 – Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
  • 3.11 – Dzień Kanapki
  • 25.11 – Dzień Pluszowego Misia

Grudzień

  • 6.12 – Mikołajki
  • 24.12 – Wigilia

Styczeń

  • 29.01 – Międzynarodowy Dzień Puzzli

Luty

  • 9.02 – Dzień Pizzy
  • 17.02 – Światowy Dzień Kota
  • 26.02 – Dzień Dinozaura

Marzec

  • 8.03 – Dzień Kobiet
  • 12.03 – Dzień matematyki
  • 21.03 – Pierwszy Dzień Wiosny
  • 22.03 – Światowy Dzień wody

Kwiecień

  • 2.04 – Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
  • 4.04 – Dzień Marchewki
  • 22.04 – Dzień Ziemi

Maj

  • 4.05 – Międzynarodowy Dzień Strażaka
  • 8.05 – Dzień Bibliotekarza i Bibliotek
  • 20.05 – Światowy Dzień Pszczół

Czerwiec

  • 1.06 – Dzień Dziecka


3.3 Współpraca ze środowiskiem lokalnym

Lp.

Instytucje

Osoby odpowiedzialne

Termin

1.

Cykl spotkań z ciekawymi ludźmi – rodzicami przedszkolaków (doradztwo zawodowe)



2.

Policja



3.

Straż pożarna



4.

Ratownicy medyczni



5.

Straż miejska



6.

Szkoła Podstawowa



7.

Szkoła Językowa



8.

Lokalne firmy



9.

Lokalne media – promocja przedszkola



10.

Leśniczy/Ogrodnik





3.4 Zespoły zadaniowe

Nazwa zespołu

Osoby odpowiedzialne

Zespół ds. statutu,modyfikacji regulaminów i procedur


Zespół ds. zmian w prawie oświatowym


Zespół ds. współpracy z organizacjami publicznymi (policja, straż miejska, straż pożarna, organizacje charytatywne)


Zespół ds. rekrutacji


Zespół ds. zakładowego funduszu socjalnego


Zespół ds. pomocy psychologiczno, pedagogicznej


Zespół ds. organizacji uroczystości, konkursów wewnętrznych


Zespół ds. planu rocznego


Zespół ds WWR


Zespół ds. wdrażania zmian


Zespół ds WDN




3.5 Przydział zadań dodatkowym pracownikom

Lp.

Zadanie dodatkowe

Imię i nazwisko pracownika

1.

Aktualizacja strony internetowej/social media

Berdowicz Sylwia

2.

Koordynator konkursów zewnętrznych/ projektów

Katarzyna ŁukaBerdowicz Sylwia

3.

Zdjęcia

Dyrektor

4.

Pedagogizacja rodziców 

Berdowicz Sylwia


Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej Przedszkola zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej nr ………………… z dnia ……………….



Członkowie Rady Pedagogicznej

Członkowie Rady Pedagogicznej

Podpis

Krężołek-Kowalska Zofia


Pieróg Renata


Mróz Angelika


Styrna Józefa


Czyżewska Renata


Katarzyna Łuka


Berdowicz Sylwia


Przedborowa 100

57-208 Przedborowa

przedszkole.przedborowa.dyrektor@gmail.com

74 834 24 63